Tuesday, October 6, 2009


M-am tot gandit daca sa postez sau nu textul asta. Si cred ca e mai bine sa apara. Exista, deasemenea, o versiune pe rockabilly.ro, postata de Ana-Maria, la vremea aceea dandu-i mana libera sa prelucreze cum credea ea de cuviinta textul. http://rockabilly.ro/2009/07/interviu-cu-3-ceasuri-rele/

Intre timp entuziasmul a scazut datorita unor critici aduse de mine... Nu era cazul sa se ajunga la asemenea dispute, dar nu mai conteaza. Si nici acuzele nu au fost indeajuns de justificate. Asadar iata cum am ramas "on my own", persona nongrata si "lupul cel rau" din nou. :)
Urmeaza textul meu, scris fara vreun talent jurnalistic, doar un text simplu. In continuarea evenimentelor desfasurate in acest text, a mai avut loc concertul celor de la The Jet-Sons. Cam atat...

"Legat de miscarea asta rockabilly/psychobilly din Romania… Totul a inceput in 2007 cand au cantat pt. prima data in Romania The Silver Shine (psychobilly, Budapesta, HU)… Concertul a fost un succes…Un success neasteptat… Asta s-a intamplat la initiativa a 2 oameni care inca se mai ocupau de organizarea UGTM. Eu m-am urnit cu greu sa incep promovarea genului psychobilly, de altfel nu chiar usor de digerat de destul de multi oameni… In special in Romania, unde lucrurile sunt cum sunt.


Apoi a fost prin octombrie 2008 primul turneu de 3 concerte pt. aceeasi formatie The Silver Shine: Timisoara (Gong), Satu-Mare si Bucuresti (Fire Club). De asemenea a fost un success. In aprilie 2009 The Shadowbirds (psychobilly, Budapesta, HU) au cantat la Timisoara (Club Setup) si Cluj (Zvon Pub). Au fost 2 concerte reusite, poate mai mult decat reusite, cert este ca cei din Cluj au fost dati peste cap de o asemenea premiera.

La sfarsit de mai 2009 au urmat americanii de la Al & The Black Cats (Rockabilly/Punk, Michigan, USA) care au lasat f. placut impresionat publicul. Doar 2 concerte in Timisoara (Club Setup) si Bucuresti (Control Club).

Nu se poate vorbi despre o miscare sau cultura rockabilly, cu atat mai putin psychobilly, in Romania… Ar fi destule de spus depsre asta, sunt multe de spus despre cultyra asta in afara granitelor… Exista festivaluri consecrate in Ungaria, Croatia, Cehia, Germania etc. Si de aemenea sunt multi ascultatori. In Ucraina, la Kiev este celebrul Ukrabilly si multe alte evenimete, party-uri retro cu vestimanataie obligatory… Multe concerte si multe trupe.

Eu am incercat promovarea genurilor, dar este greu… A fost web-cam radioul on-line La Gong unde m-am chinuit martea seara… Nu am reusit prea mult… Dar a fost placut. Acum si capitolul asta a luat vacanta… In clipa de fata sunt cam pessimist, dar cine stie ce ne poate adduce viitorul. Am ramas placut impresionat de faptul ca destui tinerei au apreciat concertele… Se asculta genurile astea destul de sporadic… In miscarea punk/hc/Oi! se mai asculta trupe de psychobilly pt. ca de multe ori sunt la pachet la festivaluri si publicul este cat de cat obisnuit.

Din pacate in Romania nu exista nici o trupa care sa cante asa ceva, din acest motiv neavand ce promova la concertele facute pana acum…"

No comments: